Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 41 to 52 of 52
Preview | Issue Date | Title | Author(s) |
![Atoun et al. Oct. 2018.pdf.jpg](/retrieve/52947026-d287-4d0e-97a1-cec26c2fe0a0/Atoun%20et%20al.%20Oct.%202018.pdf.jpg) | 4-Nov-2018 | L’influence de l’épistémologie sur la pratique enseignante du volleyball au Bénin | Atoun, Carlos E. H.; Agbodjogbe, Basile; Attiklemé, Kossivi; Sedode, Guy; Kpazaï, Georges |
![ESJ Vol 14 No 31 Nov. 2018 Difficultés Apprentissage en ÉPS Agbodjogbe Ogueboule Attiklemé & Kpazai.pdf.jpg](/retrieve/d1db1676-3308-4f4a-8f5d-fa27d5489218/ESJ%20Vol%2014%20No%2031%20Nov.%202018%20Difficult%c3%a9s%20Apprentissage%20en%20%c3%89PS%20Agbodjogbe%20Ogueboule%20Attiklem%c3%a9%20%26%20Kpazai.pdf.jpg) | 1-Nov-2018 | Les difficultés d’apprentissage en éducation physique et sportive: une étude de trois cas d’enseignement de la course de haies au Bénin | Agbodjogbe, Basile D.; Ogueboule, Bachar M.; Attiklemé, Kossivi; Kpazaï, Georges |
![Hejer et al. IJTLER Fev. 2018.pdf.jpg](/retrieve/9a507b01-73e4-4ed8-a6eb-6c63eadfdc5b/Hejer%20et%20al.%20IJTLER%20Fev.%202018.pdf.jpg) | 1-Jan-2018 | A clinical didactics analysis of the use of proxemics forms in the teaching-learning process of sports and physical education setting: a case study in Tunisia | Jomâa, Hejer Ben; Karoui, Hiba Abdelkafi; Chihi, Hela; Majdoub, Selma; Kpazaï, Georges |
![Hejer Salma Hiba et Kpazai Juillet 2018.pdf.jpg](/retrieve/38495a67-003e-436c-aab7-b73c7197d0c9/Hejer%20Salma%20Hiba%20et%20Kpazai%20Juillet%202018.pdf.jpg) | 1-Jul-2018 | The construction of professional identity of beginning university teachers - two cases studies from Tunisia | Jomâa, Hejer Ben; Majdoub, Salma; Karoui, Hiba Abdelkafi; Kpazaï, Georges |
![Hiba, Hejer & Kpazaï IJTLER 2018.pdf.jpg](/retrieve/d47bd18c-1b7e-4e4b-af26-5fc8e0679935/Hiba%2c%20Hejer%20%26%20Kpaza%c3%af%20IJTLER%202018.pdf.jpg) | 1-Feb-2018 | Teaching practice between ostension and proximity: the case of a seasoned physical education teacher in clinical didactics | Karoui, Hiba Abdelkafi; Jomâa, Hejer Ben; Kpazaï, Georges |
![Pensée critique 2e édition couverture_9782924651780.pdf.jpg](/retrieve/899539e4-fd47-4b53-9ad3-39bba906a361/Pens%c3%a9e%20critique%202e%20%c3%a9dition%20couverture_9782924651780.pdf.jpg) | 9-Feb-2018 | La pensée critique expliquée par des didacticiennes et des didacticiens de l’enseignement supérieur | Kpazaï, Georges |
![TRoussedaccompagnementSanouetal.Septembre2018.pdf.jpg](/retrieve/b42d4bd2-5755-48a3-9bf3-7e87542eed80/TRoussedaccompagnementSanouetal.Septembre2018.pdf.jpg) | 1-Sep-2018 | Trousse d'accompagnement pour l'examen médical du nouvel arrivant | Boroma, Sanou; Gauthier, Alain; Chomienne, Marie-Hélène; Prud'homme, Denis; Kpazaï, Georges |
![IJIAS-18-340-02.pdf.jpg](/retrieve/e767f816-a8a9-400b-98f4-722573cadf13/IJIAS-18-340-02.pdf.jpg) | 1-Apr-2019 | Gestions des feedbacks des inspections pédagogiques des enseignants d'EPS en formation initiale à l'INJEPS - Bénin | Agbodjogbe, Basile; Atoun, Carlos; Attiklemé, Olivier; Attiklemé, Kossivi; Kpazaï, Georges |
![Donia Hejer Mohamed Kpazai Anissa eJRIEPS HS 2.2019.pdf.jpg](/retrieve/5f6d47f9-532a-45fe-9612-cc6a26ce62d7/Donia%20Hejer%20Mohamed%20Kpazai%20Anissa%20eJRIEPS%20HS%202.2019.pdf.jpg) | 2-Jul-2019 | L’effet des pratiques ostensives sur le rapport au savoir dans l’enseignement de la natation : deux étude de cas | Donia, Sghaier; Hejer, Ben Jomâa; Mohamed, Mami; Kapazaï, Georges; Anissa, Bouassida |
![Basile Olivier et al. IOSR JSPE Aug 2019.pdf.jpg](/retrieve/133dd4bc-4b62-4902-a164-990c223e72f9/Basile%20Olivier%20et%20al.%20IOSR%20JSPE%20Aug%202019.pdf.jpg) | 15-Aug-2019 | De l’évaluation formative aux remédiations interactives immédiates à la gymnastique dans les collèges d’enseignement général de Segbeya et de Suru Lere. | Agbodjogbe, Basile D.; Attikleme, Olivier Audrey; Gnanve, Sébastien; Attikleme, Kossivi; Kpazaï, Georges |
![Banckethetal.septembre2019.pdf.jpg](/retrieve/e696e868-ed65-4392-80f8-c304236de1e0/Banckethetal.septembre2019.pdf.jpg) | 16-Sep-2019 | Une exploration du développement de la pensée critique des futurs enseignants d’éducation physique et sportive : une étude pilote à l’Institut Supérieur d’Éducation Physique et Sportive (ISEPS) de Brazzaville, en République du Congo | Kpazaï, Georges; Bancketh Kodia, A. F.; Mandoumou, P.; Ngolo-Ngono, M. I.; Bakala, A.; Makoumbou, L. E. |
![Kpazaï et al. 2019.pdf.jpg](/retrieve/8557f1ab-51e7-4e56-8555-878628b64310/Kpaza%c3%af%20et%20al.%202019.pdf.jpg) | 1-May-2019 | La pensée critique en éducation physique et à la santé (EPS) : sens et utilité? | Kpazaï, Georges; Ben Jomâa, Hejer; Paulin, Mandoumou; Hakim, Hariti; Kossivi, Attiklémé |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 41 to 52 of 52