Skip navigation
LU
ZONE
UL
Accueil
Parcourir le dépôt par :
Communautés et collections
Naviguer les items de :
Date publié
Auteur(e)
Titre
Sujet
Aide
FAQ
Langue
français
English
Services personnalisés :
Espace personnel
Recevoir les nouveautés
Modifier mon profil
LU|ZONE|UL @ Laurentian University
Recherche
Dans :
Tout le dépôt
Indigenous Relations
Master's Theses
Chercher
Débuter une nouvelle recherche
Ajouter des filtres :
Vous pouvex utiliser des filtres pour chercher mieux.
Titrek
Auteur(e)
Sujet
Date publié
Has File(s)
???jsp.search.filter.original_bundle_filenames???
???jsp.search.filter.original_bundle_descriptions???
Est égal à
Contient
ID
N'est pas égal à
Ne contient pas
Exclure ID
Résultats 1 à 10 sur un total de 22.
précédente
1
2
3
suivante
Résultats trouvés : Documents
Aperçu
Date de publication
Titre
Auteur(s)
4-mai-2018
Perspectives on indigenous-based programs: the Mishk-Ode-Wendam classroom
Graham, Michelle
24-jan-2020
Including Indigenous perspectives in policy-making processes: natural resource development in Northern Ontario
Burke, Joseph
17-avr-2019
Planting the seeds: envisioning an academic pathway for Indigenous students in rural Northern Ontario
Daviau, Rena
12-avr-2019
Walking with our sisters: healing through storytelling
Rowat, Julia
21-jui-2017
An examination of the integration processes of Anishinaabe smudging ceremonies in Northeastern Ontario health care facililties.
Shawanda, Amy
12-jui-2017
Indigenous culture as a strategy to defer Mushkegowuk youth from criminal behaviour in Moose Cree First Nation.
Lacasse, Natalie
27-nov-2017
The Noojamadaa Project: using visual research methods to elicit Indigenous women’s perspectives on healthy relationships and support reconciliation in Canada
Alexander Bennett, Beaudin
28-aoû-2017
“Mother first, student second”: challenging adversity and balancing identity in the pursuit of university-level education as First Nations mothers in Northeastern Ontario
Rowe, Robyn
26-nov-2018
Smudge and mirrors: representations of First Nations knowledge in the Sudbury Catholic District School Board
Nicolas-Bayer, Nicole
2-mai-2018
Flip it Around! To being a good reminder on how you’re supposed to live: understanding the role of storytelling as a means of encouraging compassionate listening in Type 2 Diabetes healthcare settings
Valenti, Toni
Découvrir
Auteur(e)
1
Alexander Bennett, Beaudin
1
Arsenault, Rachel
1
Baker, Sherri
1
Bourgeault-Tassé, Émilie
1
Burke, Joseph
1
Daviau, Rena
1
Duarte, Maria Paula
1
Graham, Michelle
1
Hendel, Isabelle-Gabriele
1
Hickey, Dana
.
suivant >
Sujet
5
First Nations
5
Indigenous
4
Northern Ontario
2
colonization
2
education
2
healing
2
Indigenous methodologies
2
Indigenous relations
2
Indigenous stories
2
land
.
suivant >
Date publié
4
2017
4
2019
3
2018
3
2020
3
2021
2
2016
1
2022
1
2023
Has File(s)
21
true